Tuesday, June 26, 2012

:: Stik, Chicken Chop or Mushroom Soup? ::

Assalamualaikum

Aritu mengidam nak makan stik, hari-hari bising ngan suami "teringin sangat nak makan stik" , "Dah lame kita tak makan stik kan?". Myb dia pun naik runsing, selalu dengar saya mengomel nak makan stik. Bukan dia tak boleh buat. Tapi biasalah, barang tak cukupla.. or dalam erti kata lain.. MALAS ..

Baru-baru ni, kami balik rumah mak mertua. Dan kebetulan aritu saya pun tak berapa nak sihat. Orang tak sihat, makan ape pun tak selera. So, mak mertua tanyalah nak makan ape. Saya dengan selamba cakap nak makan stik. (ambik..tak sihat pun ada hati nak makan stik)

Mak mertua pun cakap ok. Jom kita g makan stik. Saya pun ape lagi, senyum sampai telinga. Huhuhu. Suami ajak g tempat biasa. Ok, kami kalau bab-bab western food ni, mesti makan kat area Manjoi. Kalau tak silap, nama kedai dia 'Saiful Western Food'.

Western Food kat sana memang terbaik dan sedap. Saya makan stik, suami makan chicken chop. Mak mertua pilih mushroom soup.



Sedap.. Makan sampai licin pinggan. Suka sangat, akhirnya dapat juga makan stik ni. Tapi yang lagi suka bila mak mertua yang balanja. Wahh... terharunya. :)

Wassalam

No comments:

Post a Comment