Thursday, June 7, 2012

:: Mood Rajin Masak Masak ::

Assalamualaikum

Malam tadi berjaya buat Strawberry Cake Tiramisu. SoOooOOoo goOd.. Balik kerja, terus ajak En. Suami beli bahan-bahan untuk buat Tiramisu. Dengan semangat yang berkobar-kobar dan mata berkaca macam kucing sang suami pun setuju untuk teman si isteri shopping.

Sampai rumah, sebelum xtvt buat tiramisu. Kena la masak lauk makan malam. Masak ala-ala master chef kat dapur. En. Suami hanya mampu tersenyum melihat gelagat si isteri masak. Ok, saya tak la sehebat En. Suami masak kat dapur. Sobss.. Dia lagi pandai masak dari saya.

So, selesai juga lauk makan malam kami, tadaa...

 Sup Tauhu Jepun Cendawan Butang


Terharu bila suami cakap SEDAP MASAKAN SAYANG MALAM NIE. Senyum sampai telinga. Ok, lau korang nak tahu. Resepi asal saya ambil dari blog masam manis dalam ENTRY NI. Selamat mencuba.

Suami yang rasa tercabar dengan kehebatan isteri pun segera ke dapur untuk buat Ice Blended special. Haha, xde r. Dia tak tercabar pon. Dia juz cakap nak buat Ice Blended Avocado special . Rasa memang sedap dan lemak berkrim. Tadaa...

Ice Blended Avocado Special


Nampak sedap, rasa pun sedap. Serius tak tipu. Nanti nak blajar dari suami macam mana nak buat jus or ice blended special macam ni. Yelah, sharing is loving kan. Dia kalau kita betul-betul nak blajar buat jus or masak-masak. Dia akan ajar sampai kita pandai buat benda tu. Huhu..

So dah selesai, sekarang tibalah masa untuk saya tunjukkan bakat dalam membuat Strawberry Cake Tiramisu. Hehehe. Resepi ni pun, saya ambil dari blog masam manis dalam ENTRY NI. So, macam biasa.. cubalah, tak susah pun. senang je. Dan inilah hasilnya, tadaa...

Strawberry Cake Tiramisu


Ok, saya takde bekas yang comel-comel. Ader bekas makanan ni je. So, jadilah kan.



Dan pagi nie, bawa tiramisu ni bagi rasa kat kakak ofiz. Harap-harap dorang suka. :) Opps, lupa En. Suami cakap WAH SEDAPNYA YUMMY YUMMY. Ok yang YUMMY YUMMY tu saya yang cakap. :P

Wassalam

No comments:

Post a Comment