Thursday, December 6, 2012

Red Velvet Cake - Cubaan Kedua

Assalamualaikum



Baru-baru ni, aku ada buat Kek Red Velvet. Cubaan kali kedua, cubaan pertama masa raya haji baru ni tapi kali ni macam tak menjadi je. Luaran nampak macam tak sedap, ceh rasa tengok. Sedap kot.. En. Suami suka.

Red Velvet Kek
Resepi Asal Dari Blog Masam Manis

1 1/4 cup tepung
1/2 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam
1 sudu besar serbuk koko
1 sudu besar pewarna merah 
57 gm butter tanpa garam
3/4 cawan gula kastor
1 biji telur gred A
1/2 sudu kecil esen vanila
1/2 cwn buttermilk - aku ganti dengan susu segar @ UHT
1/2 sudu kecil cuka masakan
1/2 sudu kecil baking soda
Bahan-bahan Topping Cream Cheese *aku ubah ikut cara aku.. aku suka topping banjir.. sedap..
250g cream cheese
100g gula
1 cwn Fresh Cream - aku ganti ngan susu UHT




Selamat Mencuba :)

No comments:

Post a Comment