Thursday, April 5, 2012

:: Kenapalah kalau saya orang Sabah? ::

Assalamualaikum

Saya memang orang Sabah. Jadi, kenapalah? Itupun boleh jadi isu ke? Saya Sabahan dan En. Suami orang Perak. Saya membesar di Sabah. Masa umur 18 or 19 tahun macam tu, saya sambung study di Melaka. 3 tahun study sana. Habis study stay Sabah balik tapi tidak lama la. Dalam setahun dua macam tu. Dapat pula kerja di sini. Jodoh pun orang sini. Jadi menetaplah di semenanjung ni.




Tapi tidak bererti saya lupa daratan OK. Jasad di sini, tapi hati di Sabah. Saya rindu keluarga di Sabah. Rindu masakan Sabah. Semualah.. Tidak kiralah kamu orang mana. Yang penting jangan lupa asal usul kamu sudah. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri.




Saya stay di sini, mestilah kena ikut loghat orang di sini. Tapi bila saya balik kampung. Saya cakap macam orang Sabah. Kadang-kadang tersasul juga. Tapi adatlah kan? So, pandai-pandailah bawa diri di negeri orang.

Salam

No comments:

Post a Comment